نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
نفس گرم غنایی وفادار، خاموش شد

نفس گرم غنایی وفادار، خاموش شد

 

وداع با كوادو آساموآ هرچند شوكه‌كننده نیست اما تلخی‌های فراوانی را به همراه دارد. شاید نگاهی اجمالی به روزهای حضور این غنایی وفادار در یووه، نتایج چندان چشمگیری را دربر نداشته باشد اما این دلیل نمی‌شود تا تلاش‌هایش برای این باشگاه، از چشم‌ها دور بماند. هرچند به جز دو فصل ابتدایی حضورش در یووه، همواره یكی از یكی از نیمكت‌نشینان بیانكونری‌ها محسوب می‌شد اما هر وقت نیز كه به بازی گرفته شد با تمام وجود برای یووه بازی كرد و جنگید. حالا بعد از سالها تصمیم گرفته است كه از میان یاران سابق جدا شود و با پیوستن به باشگاهی دیگر، فضایی جدید را تجربه كند.

 

حالا او نیز یكی از بازیكنانی است كه با اتمام مدت قراردادش یوونتوس را ترك می‌كند. «داویده توركیا» مدیربرنامه‌های او تا چند وقت دیگر نام تیم جدید موكلش را اعلام خواهد كرد تا پس از جانلوئیجی بوفون و استفان لیختشتاینر، كوادو آساموآ سومین بازیكنی باشد كه جدایی‌‌اش از جمع بانوی پیر قطعی می‌شود.

 

هافبك 29 ساله یوونتوس كه در كشورش به سر می‌برد در گفتگو با شبكه رادیویی Citi FM، ضمن تأیید تصمیم نهایی‌اش در ترك یووه، اظهار كرده است:

 

شایعات در فوتبال همیشه حضور دارد؛ وقتی شما یك بازیكن فوتبال هستید، تیم‌های مختلفی به شما نزدیك می‌شوند و شما باید با بررسی پیشنهاداتِ موجود، بهترین انتخاب را انجام دهید. در عین‌حال واقعیتی كه آنرا نمی‌توان كتمان كرد؛ ترك یوونتوس است. باشگاهی كه سال‌های زیبایی را در آن سپری كردم. من قبلاً این تصمیم را به مسئولان باشگاه اعلام و با آنها خداحافظی كرده‌ام. به زودی فصلی تازه را در تیمی جدید آغاز خواهم كرد.

 

شماره 22 یوونتوس در شش سال اخیر در بخش دیگری از صحبت‌هایش، خاطرنشان كرد:

 

بسیار خوشحالم كه در یووه بودم؛ افتخار كسب عناوین متعدد قهرمانی در پایان هر فصل، شانسی نیست كه به راحتی از آنِ هر بازیكنی شود. بسیار مفتخرم كه من نیز بخشی كوچك از تمام افتخاراتی هستم كه این باشگاه بزرگ در این سالها به دست آورد.

 

 

كوادو آساموآ هافبك غنایی یووه كه در سال 2012 از باشگاه اودینزه به جمع بیانكونری‌ها پیوسته بود، در طول 6 فصل حضور در این تیم 156 بار در رقابت‌های مختلف به میدان رفت و 5 بار نیز با لباس سیاه و سفید پوشان گلزنی كرد. شش قهرمانی در سری چهار قهرماني در كوپا ایتالیا، سه سوپر كوپا ایتالیا و دو نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، عناوین كسب شده توسط این بازیكن در یوونتوس است.

 

آساموآ ماه گذشته میلادی در پستی كه در حساب كاربری‌اش در اینستاگرام منتشر كرده بود، با بیان جملاتی احساسی و قدرشناسانه از خانواده بزرگ بیانكونری خداحافظی كرده بود. او در پستش با اشاره به پیشنهاد یوونتوس برای ادامه همكاری با این باشگاه، ضمن قدردانی و افتخار از حضور در میان بیانكونری‌ها و بازیكنانِ بزرگی كه مجال همبازی شدن با آنها را یافت از تصمیمش برای جدایی از این تیم خبر داده بود.

 

با اینكه برخی از رسانه‌های محلی غنا از احتمال بازگشت او به این كشور خبر داده‌اند اما به نظر می‌رسد او همچنان چند فصل دیگر را در اروپا به فوتبال خود ادامه دهد. رسانه‌های ایتالیایی از نراتزونری و چلسی به عنوان گزینه‌های احتمالی او برای ادامه دوران بازیگری‌اش نام برده‌اند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: